måndag 19 september 2011

Älgjakt

Är hemma i Dalarna på älgjakt, som jag har längtat. Har inte kunnat vara med på över 3 år pga skolan så det känns lyxigt att ha tid till det nu. Igår var vädret rätt okej, det blåste en del men regnet uteblev. Vi fick en älg, farbror Kjell var den lyckliga skytten, jag och pappa hade dock sikte på den men på alldeles för långt håll. Det var iallafall vår hund Kalle som fixade fram den så lite bra kändes det allt. Men idag var det annat, regnet bara droppade hela tiden och efter ca 4 timmar stillastående på ett älgpass var jag dyblöt, ända in på bara kroppen. Så det blev bara en halvdag, åkte och åt lunch med broder, pappa, broders broder och Dan. Efter det blev det en lång varm dusch. Nu känner jag mig som en människa igen. Tråkigt nog måste jag åka hem till Stockholm på onsdag eftersom vi har ett obligatoriskt seminarium i skolan på torsdag. Förmodligen åker jag hit igen redan nästa vecka med mamma, vi ska plocka svamp. Har inte hänt så mycket annat nytt som är värt att dela med sig om
PussÅkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar