onsdag 9 mars 2011

Hur står det till egentligen??

Jag har idag gjort ett konstaterande, jag bor i en sjuk del av Stockholm där små ungar, och då menar jag typ 8-10 åringar som sitter på bussen och använder sin IPAD. En pryl som kostar mycket pengar och som jag inte förstår vad små barn ska ha att göra med den. Jag vet att när vi flyttade till Danderyd att det skulle vara ett ''snobb'' område men inte att det skulle vara så extremt som det faktiskt har visat sig vara. Tro mig inte fel nu, jag trivs också väldigt bra. Det är fina områden som man kan gå på promenad, det är alltid lugnt, man behöver inte vara rädd när man går ut på kvällen osv. Dessutom är det ju praktiskt att mina två jobb ligger alldeles i närheten så egentligen ska jag väl inte klaga.

I skolan har uppsatsen börjat och jag å Hanna har fullt upp. Idag ska jag dessutom gå på hälsoundersökning för det nya jobbets skull. Jag hoppas att jag är frisk :) Jag tror våren är på väg här i Stockholm. Både igår och idag är det plusgrader och sol. Mycket härligt.

Min pappa fyller år idag, jag kan inte ringa och gratulera honom för han är på resa till Barcelona. Han fick ett grattis igår och så får jag ge honom en present när vi ses. Tyckte lite synd om honom igår då han ringde till mig och berättade att han hade både hemsk hosta och feber. Hoppas att han blir frisk nu när han får byta miljö lite.

Ah det här får räcka för nu så får vi se om det blir fler inlägg snart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar