torsdag 7 april 2011

Framtiden

Idag har det himla trist väder ute, det regnar och blåser, det är även sagt att det ska bli storm vilket jag inte alls ser fram emot. Jag var så trött imorse när klockan ringde, förmodligen för att jag var uppe så tidigt igår.

Satt igår och funderade på framtiden, det är ganska jobbigt tycker jag. Frågor som vart jag ska bo, hur ska jag bo, ska jag köpa en lägenhet eller försöka hyra. Stanna i Stockholm eller hitta en ny stad. ja jag vet inte riktigt hur det ska bli. Saken är den ska man bo här i huvudstaden så måste man nästan köpa sig en lägenhet, men det är ju inte gratis förstås, visserligen stor jag i bostadskö men oftast är det flera års väntetid, jag har väl ungefär 2,5 års köande just nu. Att köpa är också en investering, detta lär jag få fundera mycket på. Sedan är det ju det här med att hitta ett bra jobb också men det känns som lättare med tanke på det yrke jag har valt. Det är hursomhelst mer än ett halvår kvar tills jag är klar så jag har ju fortfarande tid att fundera och tänka på vad som är bäst för mig.

Betalade resan igår till Hanna så nu återstår det bara för henne att betala in den till Apollo. Jag verkligen längtar, det ska bli skönt med semester med tanke på att jag ska jobba hela sommaren, kommer endast att vara ledig vecka 32 och 33, v 34 börjar skolan igen så sommaren kommer väl att gå fort. Dock har jag sköna arbetstider och är ledig alla helger, jobbar bara måndag-fredag.. inte några kvällar heller.

Nu har jag pratat av mig lite, skulle vara skönt att göra det med vänner man känt länge, men förhoppningsvis tänker jag nog åka hem i Maj. Det ska jag planera in.

PussåKram

3 kommentarer:

  1. Så trevligt, då måste vi boka in en date =) Har mycket att ta igen =)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Vi saknar dig:) och jag saknar "oss" alla. Vore himla trevligt om vi kunde träffas och hitta på något heeela gänget snart.. kramis!

    SvaraRadera
  3. Ja jag saknar ju er med..det är bara tiden som saknas att åka hem men jag ska jobba på det ;)

    SvaraRadera