fredag 20 maj 2011

Nej nu var det länge sen....

Ja herregud vad tiden går fort, jag har inte skrivit här på evigheter, jag är nog ganska dålig på det här med att blogga, jag gör det lite spontant då och då när jag känner för det. Livet rullar på och med tanke på mitt senaste inlägg så känns det nu mycket bättre. Igår hade jag mitt första intropass som sjuksköterska inför sommaren och den känslan jag hade då kändes väldig konstig och helt absurd egentligen. Lilla jag ska jobba s och ha ansvar för många människor. Även om det bara blir på dispens nu under sommaren, detta innebär att jag aldrig får jobba helt själv utan måste ha tillgång till en mer erfaren sjuksköterska hela tiden. Jag tror dock att det kommer bli väldigt lärorikt och spännande.

Vidare till andra saker som händer. Vi fick äntligen godkänt av handledaren att skicka in vår uppsats, jippi säger jag. 10 veckors plugg för en uppsats var en pärs. Sedan har nästa kurs i skolan börjat. Den handlar om ledarskap, jag ska tydligen i mitt yrke bli chef typ, lycka till med det säger jag. Tur jag får öva i sommar. På tisdagen bär det av till Grekland för min del. Ska bli så skönt med semester. Sedan har jag även nu efter många om och men bestämt mig för hemfärd till Dalarna i Juni. Åker förmodligen upp den 3 juni och stannar till den 6. Det ska bli någon släkträff då så man måste väl dyka upp på det :)

Dagens schema består av plugg, städning och annat fix. Borde börja tvätta och packa lite också eftersom helgen kommer att bestå mkt av plugg och jobb. jaja vi får väl se vad det blir

Pussåkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar