onsdag 11 mars 2009

Månadspresenter och kontraktkrångel

Jag, min syster Alva och min kusin Mimmi har startat upp något som vi kallar månadspresenter. Vi träffas en gång i månaden, fikar lite och ger varandra en gåva. Den får kosta så mycket som man tycker och har råd med. Idag var det första gången vi gav, å Alva hade inte köpt något utan jag fick istället en feelgood gåva, vet dock inte vad detta innebär men det ska bli spännande och se. Av Mimmi fick jag en ny tandborste vilket var bra för jag har tänkt att köpa en ny.

Vi käkade också lite Pizza och fikade sedan inne på Vetekatten där ett samtal om Te bröt ut, vad kommer tebladen egentligen från, kommer de från Te busken? Det hela slutade med skratt och att Alva smsade till 118100 där vi fick svaret att te kommer från olika buskar beroende på vilket te man menar, så nu vet ni det.

Jag har annars idag varit i skolan, var lika trött som vanligt. Tröttheten börjar bli jobbigt, spelar tydligen ingen roll när jag går och lägger mig för jag är lika trött för det. Ska nog snart uppsöka doktorn för att kolla att inget allvarligt är på gång. Det kan tilläggas att jag aldrig har varit så här trött tidigare någonsin i mitt liv. Jag sitter bara och gäspar på lektionen så imorgon tänker jag inte gå dit utan istället koncentrera mig på att ringa och fixa mitt kontrakt. Har varit lite krångel, eller egentligen inte krångel men det tar konstigt lång tid tycker jag så då ska jag ringa dit imorrn och höra vad som står på.

Efter detta så bär det av till Uppsala för att hämta Ajax och sen bär det av till Norrköping där vi ska hälsa på mamma och micke i helgen, ska bli skönt och roligt för jag saknar min mamma. Ska vara med henne på jobbet på lördag och se lite hur sjuksköterskeyrket fungerar. Ska bli kul hoppas jag.

Det är så många jag saknar som inte bor här i Stockholm, nära vänner som betydet mycket. Jag hoppas att jag ser dom snart..två finns dock ganska nära, i Uppsala och Västerås. Ska försöka att träffa dom snart och även andra som bor längre bort. Det är ganska svårt att flytta till en sådan här stor stad och skaffa sig nya vänner. I skolan har man ju kompisar men det är ju mer där man träffar dom och inte så mycket utanför skolan.

Nu orkar jag inte skriva mer idag, förhoppningsvis kommer en uppdatering imorgon

Ha det fint, nu ska jag nog gå och lägga mig. kanske vaknar jag upp pigg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar