söndag 22 mars 2009

Lima

Ja, nu är jag hemma i Lima. Har varit här sedan i torsdags och imorgon bär det av söderut igen. Gör ett stopp i Uppsala över natten och sedan bär det av till Stockholm för att hämta nycklar och flytta in i lägenheten. Helgen här i Lima har varit skön, det är inte så kul att lämna ett ställe som man tycker så mycket om.

I fredags var det mys med god middag på Lammet och grisen med tjejerna och sedan var det fullt röj på HC efter det. Kvällen slutade dock lite tråkigt men det är ingenting jag tänker skriva om här. Underbart att träffa sina vänner igen iallfall, jag saknar dom därborta i staden.

Annars har jag pluggat och packat saker som ska med till Stockholm, min mobil har gått sönder igen på samma sätt som två gånger tidigare så nu börjar det bli trist att ha den. Ska lämna in den igen och denna gången hoppas jag att jag får en ny. Under tiden den är inne så ska jag få låna en mobil av min farbror. Så just nu går det inte att ringa till mig men skicka sms går bra.

Längtar tills jag ska flytta in i lägenheten, ska bli så kul. Ni får ursäkta om jag tjatar om det men det betyder så mycket för mig. Hit hem till Lima bär det inte av förrens i påsk men det är ju om lite drygt två veckor så det är ju inte så länge.

Alva och Mimmi ska hjälpa mig att flytta på tisdagen och mamma kommer på fredagen för att hjälpa. Är så tacksam för att jag har människor i mitt liv som gör sånt för mig. Nu blir det snart räkmackor och sen bär det av hem till farmor igen för en sista natt i Lima för denna gång.

Det man saknar mest är lugnet och att man kan vinka till människor som man möter när man till exempel åker bil. Sånt händer inte i Stockholm, där möter man nya människor varje dag på bussen. Så anonymiteten är värst tycker jag. Det finns någon som sagt att man är som mest ensam i en stor stad och detta stämmer tycker jag. Tenta har jag också nästa vecka och jag vet inte alls hur den kommer att gå. Har pluggat lite men måste plugga mer, vet inte om tiden kommer att räcka till bara.

Nu orkar jag inte skriva mer.. Syns och hörs snart i en stad nära dig, Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar