torsdag 20 januari 2011

Hämtning av Ajax

Ja idag var det torsdag och det är oftast då jag hämtar vovven från Uppsala. Idag var inget undantag så jag for iväg, tar ju bara cirka 40 minuter att åka dit så det går fort. Köpte lite tulpaner till mommis för att pigga upp i denna trista månad/årstid. Väl i kassan så hör jag hur de ropar ut i en högtalare högt: Nu är parkeringsvakten här, alla ni som inte betalat skynda er ut. Självklart hade jag inte gjort det eftersom jag bara skulle en en snabbis och köpa blommorna. Försöker skynda mig så snabbt jag kan men alla före i kön verkar ha fått segsyndromet, även tjejen i kassan. Tillslut blir det min tur, skyndar mig ut till bilen och jag verkar ha tur idag för ingen p-bot fanns där. Glad i hågen fortsatte jag för att parkera bilen, väl ute halkar jag nästan men även det går bra. På vägen hem sedan händer det något som jag verkligen hade tur med. På utfarten ut mot motorvägen, alla som kör bil vet att man oftast då gasar på för att att kunna flyta med trafiken på ett smidigt sätt hoppar plötsligt typ 10 råddjur ut, jag får typ panik för att jag vill inte köra på dem och bromsar därför. Även här kommer min tur och jag hinner bromsa och de små djuren överlever. Lyckligtvis hade jag ingen bil bakom mig heller.

Jag har annars idag inte gjort så mycket i övrigt. De har varit här hela dagen och borrat bergvärme så imorgon är det förhoppningsvis klart. Mamma är också ledig imorgon så kanske vi ska hitta på något. Just i detta nu ligger Ajax och snusar nedanför sängen och livet är och känns helt när han är med mig. Saknar honom under veckorna men lösningen med mormor har verkligen fungerat och jag är oerhört tacksam att hon finns och ställer upp för mig, vet inte vad jag hade gjort annars.

Nu kanske dags för sängen, har ju Tv i mitt rum så det blir ofta att titta lite innan man somnar

Puss å Hej vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar