måndag 17 januari 2011

Tentadag

Idag skrev jag tenta för första gången på ett halvår ungefär. Tror den gick bra men man vet ju aldrig med lärararna och hur de rättar. Efter tentan lunchade jag med underbara vänner och klasskompisar, blev även en liten shoppingrunda. Kanske lägger upp en bild på vad jag inhandlade om jag orkar. Har även hittat en jättesöt tekanna på indiska som jag bara måste ha. Hoppas mer pengar ramlar in snart för då ska den köpas in :). Som vanligt när man går på stan och inte har så mycket pengar så hittar man en massa saker som man vill ha.

Fick min nya dator idag som jag beställt och gissa om jag är nöjd eller vad, så nu är det kul att sitta vid datorn igen..

Imorgon ska jag å H kanske baka semlor, det blir nog både gott och mysigt. I veckan har jag nu ledigt ända tills nästa måndag då termin 5 av 6 börjar. Är så stolt över mig själv att jag kommit långt med utbildningen. Det är inte lätt att studera på högskola, om det är någon som tror det. Igår kom även de efterlängtande praktikplatserna. Det blir för mig att återigen vara på Danderyds sjukhus. Först börjar jag med akutplaceringen och den blir på akutkliniken på natten. Sedan blir det operation och anestesi. Det hela ska bli väldigt spännande och jag hoppas att det blir lärorikt inför framtiden.

Helgen var lugn och skön. Träffade B igår i hennes lägenhet och hon bjöd på supergod morotskaka. Kändes konstigt att inte jobba eftersom det är det vanliga för mig när det är helg.

Ah nu får det räcka för idag.. syns igen snart..

1 kommentar:

  1. Hoppas tentan gick bra =)Vill också att du ska komma hem till Lima snart!

    SvaraRadera