lördag 5 februari 2011

Långpromenad

Jag och Ajax tog en riktigt lång promenad, vi sov först länge och sedan tog vi oss ut. Vädret är verkligen inte det bästa, grått och ishalka men skönt ändå att få lite friskluft. Vi var ute i över 1 och en halv timme så det tog tid. Säker för att vi gick försiktigt och för att Ajax vill nosa på precis varenda snöfläck som finns.

Mamma jobbar idag och Alva är borta så jag är hemma helt själv. Tänkte om jag skulle orka och städa mitt rum. Vill verkligen få tid över snart att åka hem till Dalarna några dagar. Nu var det ju typ 2 månader sen sist. Tiden bara flyger iväg. Tror dock att det blir körigt nu när jag ska ha praktik så då blir det väl inte av förrens typ vecka 10 eller nått. Tog några bilder idag med kameran på promenaden. Tänkte försöka lägga upp dom här i bloggen.





Det lilla djuret Ajax ute på promenad...














Från promenaden, på våren/sommaren är det fint att gå här längs vattnet, idag var det mest is..













Mera is och grått väder
















Avslutar med en bild på huset där jag bor, ser kanske inte mkt ut för världen men vi trivs och mår bra i det :)

2 kommentarer:

  1. Va roligt att få se hur du bor =). Va hemskt det ser ut med all is. Dröjer nog länge tills gräset börjar komma fram här =) Kram o Trevlig Kväll!

    SvaraRadera
  2. Isen är hemsk, svårt att ta sig fram, särskilt med en hund som bara vill dra och nosa :)

    SvaraRadera