tisdag 22 februari 2011

Ny vecka, ny praktik

Ja en ny vecka är det och med det kommer nya utmaningar. Denna vecka har jag praktik på centraloperationen på Danderyds sjukhus. Hittills har det väl varit sådär, tror inte att operation är något för mig, tråkigt att stå sterilklädd och framförallt väldigt varmt. Idag fick jag assistera kirurgen och operationen pågick ganska länge, jag kände att jag blev varmare och varmare, och lite yr. Min handledare sa först att jag skulle sätta mig ner vilket jag gjorde, det hela slutade med att jag gick ut och tog en paus för påfyllning av vätska och lite fruktsocker. Det är tydligen ganska vanligt att man som student svimmar när man är på operation, detta gjorde inte jag men man blir otroligt trött och snurrig. Man står så och koncentrerar sig och glömmer bort att röra på benen. Nästa vecka blir det anestesi, vi får hoppas att det är lite roligare. Helgen som var hade jag intro på mitt nya jobb och det gick bra. Verkar vara en trevlig arbetsplats med trevliga kollegor.

Hanna och jag planerar en resa, jag hoppas och vill att det bär av till Korfu, Grekland i maj. Vi är nästan i hamn. Det skulle vara skönt att få lite semester eftersom jag ska jobba sen hela sommaren. Är trött och har hela tiden fullt upp. Skulle vara skönt att få andas lite och bara ta det lite lugnt. När det blir hemfärd till Dalarna vet jag inte heller, men jag hoppas snart.

Tränat har jag hunnit med också, igår var det Core och idag var det ett härligt baspass. Känns i kroppen och trött blev jag som bara den efteråt. Dags snart för en dusch och sedan får det nog bli sängen tror jag. Praktiken börjar nämligen 7.30 imorgon och min buss går vid sjutiden så det blir att gå upp tidigt.
Tack å hej för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar