torsdag 3 februari 2011

Träningsvärk

Ja, jag har nu äntligen kommit igång med träningen. I tisdags var jag på ett bas pass som det heter, mycket skoj men ändå ganska jobbigt för en som inte tränat på väldigt länge. Igår var det Core, då tränar man bål och mage i olika positioner, ingen kondis. Detta var också kul men idag har jag träningsvärk. Hade tänkt träna idag med men eftersom Ajax måste hämtas och både mamma och Alva ska bort så går det nog inte. Jag får hålla mig tills nästa vecka. Imorgon ska jag jobba lite på förmiddagen, var ju och sökte ett nytt jobb här i veckan eftersom jag tycker att jag behöver ha ett till extrajobb. Det gick bra och nu väntar jag på datum för introduktion. Eftersom det jobbet är på sjukhuset hoppas jag att det skiljer sig litegrann från mitt andra så jag får lite variation.

Skolan rullar på och nästa vecka börjar praktiken, samma vecka som Ajax ska fixa sina tänder hos vetrinären. Igår hade vi op-övning då vi fick pröva att klä och sterilt. Det var inte det lättaste och så var det väldigt varmt. Förstår inte hur jag ska orka stå med vid operationerna i sådana kläder. Vi får se hur det går. Jag och Hanna var på museum häromdagen, medeltidsmuseet. Ganska intressanta utställningar och mycket att titta på.

PussåKram

2 kommentarer:

  1. Hallåj! =)
    Länge sen nu...
    Va roligt att du kommit igång med träningen. Låter som din praktik är spännande =)Operationskläder, fränt! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det var ett tag sen jag bloggade, blir sådär att jag glömmer ibland :), träningen är riktigt kul, mindre kul med träningsvärk dock :)

    SvaraRadera